Menu

Taal

NO DK NL DE PL EN CH SV FI

Een nieuw grafisch profiel geeft ons een creatief kader

Nu we groeien, is er behoefte aan een uniforme grafische uitstraling die gemakkelijk te leren is. Daarom hebben we ervoor gekozen om onze grafische vormtaal bij te werken en aan te passen. We zijn blij dat we eindelijk wat kunnen laten zien van wat we hebben gedaan en waarom.

We hebben ons logo, kleuren, lettertypen en vormtaal bijgewerkt met afbeeldingen en schetsen. Omdat we ons erfgoed niet wilden verliezen in de loop van dit proces, hebben we ons erop gericht om de essentie vast te leggen van wat Balco altijd is geweest. We zijn nog steeds hetzelfde balkonbedrijf uit Småland, maar dan wat beter uitgerust voor de toekomst.

We worden ook vandaag nog gevormd door onze geschiedenis
In het voorjaar van 1987 hoorde Lasse Björkman over plannen om 500 balkons in Växjö te bouwen. ”Dat kan ik wel”, dacht Lasse, pakte zijn schetsen en fietste naar het project in de stad. Dit was ons eerste project en het startschot voor de ontwikkeling van Balco.

• We hebben de schets sinds die tijd als hulpmiddel gebruikt en geven hem nu een meer duidelijke plaats om Balco te vertegenwoordigen. De schetsen kunnen fungeren als abstracte patronen, maar kunnen ook gebruikt worden om onze methode of verschillende projecten te beschrijven.

• We gebruiken nog steeds de kleur geel als identiteitsdrager, maar hebben daar een nieuw kleurenpalet aan toegevoegd ter aanvulling. Het kleurenpalet is gebaseerd op kleurparen, waarbij elke kleur een vriend heeft.

• We hebben ook voor andere lettertypen gekozen zodat ze beter passen bij onze tonaliteit en grafische uitstraling. Ons belangrijkste lettertype is Barlow, dat wordt gecombineerd met Adobe Caslon.

• Ons logo is aangepast om een breder gebruik mogelijk te maken. We hebben de verschillende elementen van het logo rechter gemaakt en het aantal beschikbare uitvoeringen beperkt.

De verschillende onderdelen zoals logo, kleurenpalet, typografie en grafische elementen zorgen dat we consistent blijven in al onze communicatie en maken ons herkenbaar waar we ook te zien zijn.

Een creatief kader
Onze nieuwe ontwerptaal geeft ons de mogelijkheid tot een creatieve uitstraling binnen een consistente structuur. Het geeft ons de juiste voorwaarden om onze vormtaal te behouden en geeft ons tegelijkertijd ruimte voor creatieve vrijheid. We kijken ernaar uit om met de nieuwe uitstraling te blijven groeien als toonaangevende speler in de balkonindustrie.