Menu

Taal:

Met de Balco pop-up showroom op locatie creëer je draagvlak bij bewoners

Bij een verduurzaming of renovatie van een gebouw is het belangrijk om niet alleen het VvE-bestuur, maar ook de bewoners van het gebouw goed en volledig te informeren. “Bij Balco begrijpen wij onze klanten, weten we hoe de processen binnen VvE’s verlopen, wat de procedures zijn en dat er soms een lange adem voor nodig is”, zegt Jörgen Boegborn, Area Sales Manager bij Balco Balonsystemen. “Uiteraard begeleiden we VvE’s bij elke stap in dat proces. Om naast het bestuur ook de bewoners deelgenoot te maken van de plannen, hebben we gezocht naar een manier om dit in ons proces op te nemen.” In Zweden, waar Balco haar oorsprong heeft, is het heel gebruikelijk om een pop-up showroom te organiseren. “Vanwege het grote succes ervan hebben we het nu ook als vaste processtap toegepast in Nederland”, zegt Jörgen.

“Maar voor er een pop-up showroom op locatie verschijnt, is er natuurlijk al een flink traject aan voorafgegaan. Een traject waarbij het bestuur al in onze showroom is geweest, een demonstratie van het systeem heeft gehad en op basis van hun wensen en eisen een passende offerte heeft ontvangen. Maar de leden van de VvE -die moeten stemmen over de voorgenomen plannen- hebben dan nog niks gezien. Om hen beter te informeren, sturen we ze eerst een projectspecifieke brochure toe met onder andere informatie over het beglazingssysteem. Vervolgens krijgen ze een uitnodiging voor de pop-up showroom op hún locatie.”

“Op de dag van de pop-up showroom staan we letterlijk en figuurlijk bij ze op de stoep met een mock-up en productdemonstratie van het beglazingssysteem en tonen we aan bewoners en geïnteresseerden alle aspecten van de renovatieplannen van hun gebouw.” Bewoners kunnen letterlijk beleven hoe het voelt om in een beglaasd balkon te zitten of over een beglaasde galerij te lopen. Ze kunnen de ramen openen en zo het systeem ervaren. Verder krijgen ze een gevelimpressie van het totale eindresultaat te zien en ontvangen ze productinformatie van het systeem. Uiteraard is er een adviseur van Balco aanwezig om vragen te beantwoorden en eventuele twijfels weg te nemen.

De reacties van de leden van VvE’s op de pop-up showroom zijn overwegend positief, zegt Jörgen: “Ze snappen beter waarom ze een investering moeten doen: door nu te verduurzamen, met behulp van een lening en/of financiering, wordt het gebouw duurzamer en onderhoudsarmer. Doen ze dat niet, dan krijgen ze te maken met een oneindige onderhoudscyclus en bijbehorende kosten. Dát inzicht, en het feit dat ze ervaren wat ze ervoor terugkrijgen (dat prachtige beglaasde balkon of galerij), zorgt voor draagvlak bij de bewoners.”

De pop-up showroom op locatie is dus een waardevolle stap in het proces van bewonerscommunicatie en zeker aan te bevelen voor andere VvE’s die een vergelijkbaar traject doormaken.

Geïnteresseerd of op zoek naar meer informatie? Neem contact op met Jörgen Boegborn via +31 620 71 30 94 of Jorgen.Boegborn@balco.nl


Balco is de marktleider in Europa voor balkons en balkonbeglazing. Wil je meer weten over onze oplossingen voor renovatie-, transformatie- of nieuwbouwprojecten? Neem dan contact met ons op!

Balco is actief in verschillende landen in Europa. Zweden, Denemarken, Finland, Noorwegen, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Abonneer op onze nieuwsbrief!

Krijg doorlopend informatie over onze producten en oplossingen voor verenigingen van eigenaren, gemeentelijke woningcorporaties, particuliere eigenaren, architecten en bouwers.